Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
9228
View
98
Reply

"Kita Muka Buruk, Bakat Letop Tapi Tak Dialu-alukan" - Rita Rudaini

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 19-3-2021 02:19 PM | Show all posts |Read mode
Kenyataan Izara Aishah mempersoalkan lambakan personaliti media sosial diambil menjadi pelakon di kaca televisyen (TV) menjadi bualan hangat dalam kalangan netizen dan penggiat seni.




Kredit foto: IG Rita




Terbaru, pelakon popular Rita Rudaini turut terpanggil untuk mengulas dan memberi pendapat mengenai kenyataan tersebut.


Menerusi perkongsian Rita di Instastory, dia memaklumkan bahawa pada zaman dahulu sebelum diangkat menjadi pelakon, stesen televisyen akan memandang bakat yang ada pada seseorang terlebih dahulu sebelum memilih paras rupa.








Berbeza dengan zaman kini, katanya apabila stesen TV menjadikan paras rupa sebagai tanda aras utama yang perlu ada sebelum bergelar pelakon sementara bakat menjadi aspek kedua dititikberatkan.


Jelasnya lagi, lakonan daripada para pelakon tersebut memang nampak sempurna di kaca TV, tetapi hakikatnya tidak seindah seperti yang ditonton.


Hal ini kerana kesemua adegan dalam drama telah disunting krew produksi sebelum disiarkan untuk tatapan penonton.








Malah, untuk menjadi seorang pelakon berkualiti, mereka sepatutnya tidak segan untuk bertanya dan menimba ilmu lakonan daripada orang berpengalaman dan bukannya sekadar duduk di set bermain telefon.


Bukan itu sahaja, Rita turut membandingkan industri hiburan luar negara yang sanggup memberi tunjuk ajar dan menyediakan kelas lakonan serta nyanyian semata-mata mahu melahirkan penggiat seni yang berkualiti.




Sumber: OhBulan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 19-3-2021 02:27 PM From the mobile phone | Show all posts
{:hooray{:hooray{:hooray
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Hahahahahahahah
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 02:35 PM | Show all posts
kenapa macam bitter masing2 ni.. kena terima hakikat hidup ada pasang surutnya.. dulu ko penah letop2..berada di puncak.. heroin rebutan pengarah.. skrg zaman kegemilangan orang lain pula.. bersilih ganti.. tak payah la menidakkan rezeki atau bakat orang lain.. serta kehendak pasaran semasa nak tengok wajah2 baru.. yang pernah jadi heroin pastu dah tak dipanggil produser lagi tu, walau dapat watak mak2 ke, asal mencabar n beri kesan pada penonton, terima aje lah watak tu.. jangan fefeeling nak dapat jadi watak heroin utama pelbagai
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 02:37 PM | Show all posts
perlukah bersuara?
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 02:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Zaman kau dah habis sis.
Muka pun dah habis buat, tara tu jelah ko
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 02:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Sebab ko kekwat... Hahahah
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 02:42 PM | Show all posts
orkidorkido replied at 19-3-2021 02:40 PM
Zaman kau dah habis sis.
Muka pun dah habis buat, tara tu jelah ko

HAHAHAHAHAH kijamnya sis
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 02:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Queen of self proclaimed
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 02:53 PM | Show all posts
Edited by Cik_jantung at 19-3-2021 02:54 PM

Ritrud pun memang muka dah lain pun dari zaman awal dulu kannn...

Kenapa nak bitter... pelakon baru datang dlm berbagai sumber. Ada instafamous... ada youtuber.. tiktoker... ada dari dewi remaja.. ada anak penerbit, ada anak sedara pelakon legend, ada mak sedara pelakon terkenal..  ada yang bersusah payah ketuk opis penerbit mohon berlakon... macam2 sumber...

yang baru memangla semua tak pandai lagi belakon... pengalaman tu lebih mahal dari kelas lakonan.

kot nak peram dorang bertahun2 sebelum muncul sampai bila nak tahu dorang ada bakat ke tak..  

pelakon dulu2 pun ada juga yg kayu kot...  

sebab tu bila jadi artis... bila netizen komen dengar. hormat pandang nnetizen. ni masing2 tengah letop selamba je sound netz tak suka jangan tengok.. tak suka sila unfollow... gampang..

dah tak laku banyak bunyikkk...

Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 02:55 PM | Show all posts

Dulu


Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 02:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak kisah la dtg daripada mana, kalau berbakat why not?
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 02:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Pada aku dia ni cantik
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 03:01 PM | Show all posts
mana tak buruk ko pegi pnjngkn dagu

bakat letop pun da tua

tua2 nk jd heroin apa?
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 03:03 PM From the mobile phone | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 19-3-2021 02:55 PM

Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 03:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia ni tk dinafikan lawa kan untuk usia remaja purbaaa
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 03:06 PM | Show all posts
choiii mintak puji

kalo ko xlawa dulu, xde org amik ko berlakon kot
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 03:09 PM | Show all posts
anggap je lah ko memang dah tak laku.

bagi peluang kat orang muda pulak

ko tak habis2 potpetpotpek...

Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 03:17 PM From the mobile phone | Show all posts
ok rita zzzzzz
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Kuat merempan siapa nak amek..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list