Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
13723
View
160
Reply

Yak Yak Yay Scha Elinnea Bangga Miliki Mercedes-Benz Di Usia 21

[Copy link]

Author: piao       Show all posts   Read mode

Author
Post time 9-5-2021 01:25 PM | Show all posts |Read mode
Yak Yak Yay Scha Elinnea Bangga Miliki Mercedes-Benz Di Usia 21


  




Kuala Lumpur: Pelakon Scha Elinnea mengakui bangga dengan diri sendiri apabila membeli kereta mewah jenis Mercedes-Benz A180 AMG yang dianggarkan bernilai lebih RM200,000 pada usia 21 tahun.

Scha berkata, itu adalah kereta idamannya dan mula mengumpul duit sejak dua tahun lalu.

"Saya tidak pernah membayangkan dapat membeli kereta idaman seawal usia ini. Alhamdulillah, saya mencapai satu lagi kejayaan dalam hidup. Semua ini tidak akan berlaku tanpa sokongan dan doa berterusan daripada ahli keluarga saya.

"Ini adalah hasil titik peluh saya berlakon. Selama dua tahun saya mula mengumpul duit untuk membeli kereta idaman ini. Apabila dapat beli, saya berasa puas dan berbaloi dengan kerja keras selama ini.

"Ini adalah kereta pertama saya. Sebelum ini kalau ke mana-mana memang tumpang kereta pembantu peribadi (PA) saja. Kiranya, kereta ini sesuai dengan saya. Tak besar dan tak kecil sangat," katanya kepada Harian Metro.

Menurut Scha, selepas ini dia menyasarkan untuk membeli rumah pula.

  


"Tahun ini saya dapat beli kereta idaman, insya-Allah, kalau ada rezeki tahun depan saya menyasarkan untuk beli rumah pula. Tidak mengapa bekerja keras siang dan malam asal saja apa yang diimpikan dapat dibeli menggunakan hasil titik peluh sendiri," katanya.

Dalam perkembangan lain, Scha berkata dia masih terbabit dengan penggambaran drama Selamat Datang Cinta terbitan A Aida Production dan dijangka tamat dua hari sebelum sambutan raya.

"Sekarang ini saya masih terbabit dengan penggambaran drama untuk siaran Salam HD. Insya-Allah, dua hari sebelum raya akan tamat. Tahun ini saya beraya di Cyberjaya saja sebab tidak boleh pulang ke kampung di Kedah," katanya.


Sumber:https://www.hmetro.com.my

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 9-5-2021 01:25 PM | Show all posts
1 je aku nk ckp


DAJJAL
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 01:40 PM From the mobile phone | Show all posts



Hasil titik peluh kerja siang malam
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 01:45 PM | Show all posts
wow.... mesti masyuk payment wpun berlakon jadi extra jer... salute!
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 01:57 PM From the mobile phone | Show all posts
akuchenta replied at 9-5-2021 01:40 PM
Hasil titik peluh kerja siang malam

Menitik2 peluh keje siang dan malam
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:18 PM | Show all posts
Jangan jual burit dikkkkkkk
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:20 PM | Show all posts
Aku baru paham kenapa pondan2 malaya sanggup alter body dan tak boleh taubat. Sebab income sebenar bukan dari bisnes seperti digembar gembur..
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Mata iols ni mcm tertumpu ke kaftan dia je.
Dia cuma pakai seluar pendek je ke kat dalam
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:21 PM | Show all posts
2 tahun je kumpul dikk???hebatttt..kagum kaka yang keje  bertahun2 ni...
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Hahaha...
1st kene tgk background family
2nd kene tgk die ade jadi shareholder atau slepingpartner mane2x company besar
3rd kene tgk die founder product ke x atau owner business

Kalau ke semue takde... Ermmmmmmm mmg betol2x siang dan malammmmm kerje kerasss... Hahahaha... Pelakon always pelakon...
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Hello LHDN...Tolong singgah dan audit pendapatan budak ni...
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Kete recond ke dik...
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Hello LHDN...tolong audit pendapatan budak ni...
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Jarang nampak berlakon tapi ada kereta macam ni.. Tungler
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Whoaryuss   
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-5-2021 02:43 PM | Show all posts
MontanaHannah replied at 9-5-2021 02:18 PM
Jangan jual burit dikkkkkkk

Waspada, Ternyata Pengikut Dajjal Terbesar adalah Perempuan!

Dajjal menjadi fitnah terbesar dalam sejarah kehidupan manusia, dan kemunculannya pertanda kiamat sudah sangat dekat. Foto ilustrasi/ist
Fitnah terbesar akhir zaman ditandai dengan kemunculan Dajjal . Dajjal, digambarkan dalam hadis-hadis Nabi sebagai seorang pendusta yang sebelah matanya buta, tertulis di keningnya huruf kaf fa dan ra ((ك ف ر). Kemunculannya pertanda kiamat sudah sangat dekat.

Dajjal menjadi fitnah terbesar dalam sejarah kehidupan manusia. Sampai-sampai, setiap Nabi yang diutus, mengingatkan umatnya tentang fitnah Dajjal.

Dari Anas bin Malik radhiyallahu anhu, Nabi Shallallahu alaihi wa sallam bersabda:

مَا بُعِثَ نَبِيٌّ إِلَّا أَنْذَرَ أُمَّتَهُ الأَعْوَرَ الكَذَّابَ، أَلاَ إِنَّهُ أَعْوَرُ، وَإِنَّ رَبَّكُمْ لَيْسَ بِأَعْوَرَ، وَإِنَّ بَيْنَ عَيْنَيْهِ مَكْتُوبٌ كَافِرٌ

Tidaklah diutus seorang nabi, melainkan dia mengingatkan kaumnya tentang si buta sebelah, sang pendusta. Ketahuilah Dajjal itu buta sebelah dan Tuhan kalian tidak buta sebelah. Diantara dua matanya tertulis: Kafir (HR. Bukhari 7131).

Dijelaskan pula bahwa menjelang akhir zaman ini, kemunculan Dajjal ini akan diikuti dengan beberapa kelompok pengikutnya. Dan salah satu pengikut Dajjal itu, ternyata kebanyakan kaum perempuan. Astagfirullah! Kenapa banyak kaum perempuan yang menjadi pengikut Dajjal?

Berdasarkan riwayat Ahmad, kebanyakan yang terpengaruh dengan fitnah Dajjal adalah para perempuan. Ibnu Umar radhiyallahu'anhu, ia berkata: Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda:

"Dajjal akan turun di lembah air Murqonah' ini, maka orang yang datang kepadanya kebanyakan kaum wanita, sehingga seseorang akan pergi menemui sahabat karibnya, ibunya, anak perempuanya, saudara perempuannya, dan kepada bibinya untuk meneguhkan hatinya karena kuatir mereka akan pergi menemui Dajjal." [HR Ahmad)

Hadis ini sama sekali bukan bermaksud merendahkan wanita. Dalam buku al-Mausah f al-Fitan wa al-Malhim wa Asyrti as-Sah, Dr. Muhammad Ahmad al-Mubayyadh menjelaskan, banyak di kalangan perempuan yang mengikuti Dajjal karena gampang tergoda dengan syahwat dunia , dan tidak begitu mengedepankan akalnya sebagaimana laki-laki. Sementara itu, fitnah Dajjal yang begitu menggoda Cdi saat kondisi dunia kala itu begitu memprihatinkanC misalnya api diperlihatkan menjadi air, sebaliknya air diperlihatkan bagai api dan berbagai fitnah lainnya sangat sulit dilawan jika tak berbenteng keimanan.

Kemudian, sering disebutkan bahwa sebagian besar penghuni neraka adalah perempuan. Tentang hal ini, Rasulullah Shalallahu alaihi wa sallam bersabda :

"Aku melihat ke dalam Surga maka aku melihat kebanyakan penduduknya adalah fuqara (orang-orang fakir) dan aku melihat ke dalam neraka maka aku menyaksikan kebanyakan penduduknya adalah wanita. (HR. Bukhari dan Muslim)

Kemudian Rasulullah Shalallahu alaihi wa sallam bersabda :.

" Kebanyakan ahli neraka adalah terdiri daripada kaum wanita." Maka menangislah mereka dan bertanya salah seorang daripada mereka: " Mengapa terjadi demikian, adakah kerana mereka berzina atau membunuh anak atau kafir? " Baginda menjawab : " Tidak, mereka ini ialah mereka yang menggunakan lidah menyakiti hati suami dan tidak bersyukur akan nikmat yang disediakan oleh suaminya." (Muslim)(Baca juga : Inilah Rambu-rambu Berhias Sesuai Syariat )

Diriwayatkan oleh Ibn Abbas radhiyallahu'anhu, ia berkata bahwa Nabi Shalallahu alaihi wa sallam berkata:

Aku melihat api neraka dan penghuni terbanyak di dalamnya adalah dari kalangan wanita yang tidak bersyukur. Lantas shahabat bertanya, Apakah karena mereka tidak beriman kepada Allah?, Rasulullah menjawab, Mereka tidak tahu berterima kasih kepada suami-suami mereka dan pula tidak bersyukur terhadap pertolongan dan kebaikan yang di berikan kepada mereka. Jika kalian melakukan kebaikan kepada mereka, maka dia berkata. Saya tidak pernah menerima kebaikan apapun dari kamu (HR Bukhari)

" Apabila perempuan keluar rumah, sedangkan suaminya membencinya, dia dilaknat oleh semua malaikat di langit, dan semua apa yang dilaluinya selain daripada jin dan manusia sehingga dia kembali. " (Thabarani di dalam al-Awsat)

Rasulullah Shalallahu alaihi wa sallam bersabda kepada mereka, "Wahai kaum wanita! Bersedekahlah kamu dan perbanyaklah beristigfar yaitu memohon ampun. Karena, aku melihat kaum wanitalah yang lebih banyak menjadi penghuni neraka. 'Seorang wanita yang cukup pintar di anatara mereka bertanya, 'Wahai Rasulullah, kenapa kami kaum wanita yang lebih banyak menjadi penhuni neraka?' Rasulullah. bersabda, 'Kamu banyak mengutuk dan mengingkari suami. Aku tidak melihat mereka yang kekurangan akal dan agama yang lebih menguasai pemilik akal, daripada golongan kamu.'Wanita itu bertanya lagi, 'Wahai Rasulullah! Apakah maksud kekurangan akal dan agama itu?'

Rasulullah bersabda,'Maksud kekurangan akal ialah kesaksian dua orang wanita sama dengan kesaksian seorang lelaki. Inilah yang dikatakan kekurangan akal. Begitu juga wanita tidak mengerjakan sembahyang pada malam-malam yang dilaluinya kemudian berbuka pada bulan ramadhan karena haid. Maka inilah yang dikatakan kekurangan agama'."(HR Bukhari dan Muslim)

Dalam hadis lainnya, Rasulullah Shalallahu alaihi wa sallam menjelaskan tentang wanita penduduk neraka, beliau bersabda : dan wanita-wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya mereka telanjang, melenggak-lenggokkan kepala mereka karena sombong dan berpaling dari ketaatan kepada Allah dan suaminya, kepala mereka seakan-akan seperti punuk onta. Mereka tidak masuk Surga dan tidak mendapatkan wanginya Surga padahal wanginya bisa didapati dari jarak perjalanan sekian dan sekian. (HR. Muslim dan Ahmad)

Imam Qurthubi rahimahullah mengomentari hadis di atas dengan pernyataannya :

Penyebab sedikitnya kaum wanita yang masuk Surga adalah hawa nafsu yang mendominasi pada diri mereka, kecondongan mereka kepada kesenangan-kesenangan dunia, dan berpaling dari akhirat karena kurangnya akal mereka dan mudahnya mereka untuk tertipu dengan kesenangan-kesenangan dunia yang menyebabkan mereka lemah untuk beramal. Kemudian mereka juga sebab yang paling kuat untuk memalingkan kaum pria dari akhirat dikarenakan adanya hawa nafsu dalam diri mereka, kebanyakan dari mereka memalingkan diri-diri mereka dan selain mereka dari akhirat, cepat tertipu jika diajak kepada penyelewengan terhadap agama dan sulit menerima jika diajak kepada akhirat. (Kitab Jahannam Ahwaluha wa Ahluha)

Wallahu A'lam


Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:45 PM From the mobile phone | Show all posts
KIM.K replied at 9-5-2021 02:20 PM
Aku baru paham kenapa pondan2 malaya sanggup alter body dan tak boleh taubat. Sebab income sebenar b ...

Mmg la u all. Ada je sggup bayar pondan nk main. Kalau tk takan dorg mmpu baut tek, buang cipap.
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by laradelara at 9-5-2021 03:18 PM
izwan_izi replied at 9-5-2021 02:24 PM
Hello LHDN...Tolong singgah dan audit pendapatan budak ni...


Roger & out
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:48 PM | Show all posts
piao replied at 9-5-2021 02:43 PM
Waspada, Ternyata Pengikut Dajjal Terbesar adalah Perempuan!

Dajjal menjadi fitnah terbesar dal ...

Buat rumusan lah

panjang sgt mmg aku xkan baca
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-5-2021 02:56 PM | Show all posts
MontanaHannah replied at 9-5-2021 02:48 PM
Buat rumusan lah

panjang sgt mmg aku xkan baca

pemalas... baca yg bold je
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list