Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

Erra Fazira Tak Nak Jadi Janda Seumur Hidup

8-4-2021 02:54 PM| Komen: 19

Susuk selebriti tinggi lampai yang yang terkenal dengan jolokan Primadona Filem Melayu Alaf Baharu itu memang tidak boleh disangkal memiliki pesona dan aura tersendiri.

Bekas ratu cantik itu juga kekal relevan dan teguh berdiri dengan kelas tersendiri. Erra Fazira, satu nama yang tidak perlu lagi diperkenalkan dalam dunia seni hiburan tempatan sebagai pelakon, penyanyi, pengacara atau duta produk.

Kehidupannya sebagai selebriti tempatan telah meraih pelbagai sukses lebih-lebih lagi sebagai aktres filem mahupun naskhah televisyen.

Kemenangannya meraih anugerah Aktres Terbaik di Festival Filem Malaysia sebanyak dua kali menerusi filem Soal Hati (2001) dan Hingga Hujung Nyawa (2005) serta beberapa lagi anugerah lainnya menunjukkan kredibiliti wanita berusia 47 itu dalam bidang seni.


Foto: IG

Bintang terangnya dalam bidang seni tidak pernah menunjukkan petanda malap walaupun telah lebih dua dekad bersimbah cahaya glamor.

Bergelar Erra, kehidupan peribadi jelitawan itu bagaimanapun tidak selancar dan seindah karier seninya. Dia juga wanita normal yang menjalani laluan berliku menyusuri takdir bernama jodoh.

Pernah dua kali mendirikan rumah tangga, pemilik nama penuh Fazira Wan Chek itu tampak reda dan menerima ketentuan bahawa mahligai yang dibina tidak bernoktah sehingga ke akhir hayat.

Selepas empat tahun bergelar ibu tunggal apabila perkahwinan keduanya bersama Engku Emran terlerai pada 2017, Erra sehingga kini masih selesa dengan kehidupan berstatus single bersama si permata hatinya, Engku Aleesya, 12.

Sedikit waktu lalu, heboh juga tentang hubungannya dengan penyanyi, Shahir Zawawi apabila kedua-dua dikhabarkan sedang menjalinkan hubungan cinta dan bakal mendirikan rumah tangga.



Namun, takdir sudah tertulis tiada jodoh antara mereka. Erra ketika ditemui pada majlis perlantikannya sebagai duta pelitup muka jenama Himaya baru-baru ini mengakui, hubungannya dengan penyanyi itu telah lama berakhir.

“Finish (habis). Sudah lama berakhir. Sekarang ini antara saya dengan dia (Shahir) sudah tidak ada apa-apa hubungan.

“Cuma masih lagi berhubung, tetapi setakat itu sahaja,” katanya.

Disoal tentang bilakah gilirannya untuk naik pelamin, Erra secara berseloroh memberi bayangan bahawa dia juga teringin mempunyai teman hidup suatu hari nanti.



Pelantun lagu Pasrah itu bagaimanapun menyerahkan semuanya kepada takdir. Dia juga tidak berhasrat untuk selama-lamanya bergelar ibu tunggal, sebaliknya bersedia untuk berkahwin jika bertemu dengan lelaki yang tepat suatu hari nanti.

“Saya masih menunggu dan melihat. Semuanya saya serahkan urusan jodoh kepada Tuhan. Kalau ada, akan ada. Setakat ini, saya masih sendiri dan tidak ada sebarang ikatan dengan sesiapa,” katanya.

Bercakap tentang kriteria jodoh idaman yang dicari, Erra memberitahu pada usianya yang mencecah 47 tahun, dia tidak menetapkan kriteria spesifik sebagai ‘syarat lulus’ untuk calon suaminya.

“Bercakap tentang kriteria pasangan, mungkin waktu saya muda banyaklah yang hendak disenaraikan.

“Tetapi pada waktu sekarang, cukuplah kalau saya katakan bahawa saya mencari seseorang yang mempunyai keserasian, bertanggungjawab, saya rasa selamat dengannya dan dia juga boleh menjaga keluarga saya. Itu sudah cukup,” ujarnya.



Erra bagaimana tidak boleh membuat keputusan sendiri dalam urusan perkahwinnan. Dia sebaliknya perlu mendapat persetujuan dan menjaga hati anak tunggalnya, Engku Aleesya.

Tidak semudah penerimaan Aleesya saat Engku Emran telah dua kali membawa pulang ibu tiri ke dalam hidupnya, Erra berdepan situasi berlainan.

Untuk memperkenalkan seseseorang kepada Aleesya, Erra mendakwa puterinya seolah-olah tidak mahu menerima kehadiran mana-mana lelaki sebagai ayah tiri dalam hidup.

“Saya ada tanya Aleesya. Tetapi dia jawab ‘tidak payahlah’. Saya harap dia cuma bergurau sahaja kerana saya sendiri pun tidak mahu ‘melopong’ (bergelar janda) sahaja selama-lamanya.

“Dia tidak kisah kalau ayahnya berkahwin, asalkan saya tidak. Itu adalah hidupnya dan saya tak mahu bercakap apa-apa.

“Yang pasti, saya yakin Aleesya akan disayangi oleh keluarga ibu tirinya kerana dia akan dikelilingi wanita-wanita cantik dalam keluarga itu,” katanya.

Dalam sibuk menguruskan perniagaan dan karier lakonan, Erra sebenarnya merancang untuk menzahirkan sebuah album baharu buat peminat setianya.




“Saya sudah berbincang dengan beberapa komposer. Cuma usaha itu terhenti seketika kerana situasi Covid-19.

“Apa-apa pun saya akan teruskan perancangan album ini setelah lebih 10 tahun tidak muncul dengan album,” tutup Erra. -CARI

Sumber: Kosmo

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 19
Komen

Previous : Ziana Zain Takut Baca Komen Fitnah, Lain Macam Cara Orang Sekarang Kritik Artis

Next       : Sampai Sekarang Belum Kahwin, Isyariana Malang Dalam Cinta

Komen Terbaru

Quote Nurulmira 9-4-2021 09:59 AM
semoga bertemu jodoh ex pn dh 2 kali kawin kan.. mesti la EF teringin kahwin jgk

Lain-lain Komen

Quote harisbee 8-4-2021 03:45 PM
mohon erra join GV sore live dia bagus..lepas tu baru release album.
Quote HoneyManjer 8-4-2021 04:14 PM
ye la...aku pun tanak mendara sampai sudah...hewhew
Quote annadonna 8-4-2021 07:33 PM
Erra ni bagi guni pun guni tu jadi cantik sebab dia pakai
Quote helicornia 8-4-2021 07:51 PM
HoneyManjer: ye la...aku pun tanak mendara sampai sudah...hewhew

sama la weiiii...kurang2 kak erra dh merasa kawin dan beranak
Quote putericahaya999 8-4-2021 08:01 PM
Samaaaa laaa
Quote Perawankota 8-4-2021 08:20 PM
Carik lah yg betul2 boleh jaga
Quote TerataiMelur02 8-4-2021 10:19 PM
Cantiknya EA
Quote Hoola 8-4-2021 10:20 PM
Makcik pun dh lama mnajndo
Tktau la smpai bilo
Dh 2021 ni..semua crush tk bran
Bran stalk je..hmmmm
Doakan achik ye,ank2
Quote unguseruni 8-4-2021 10:23 PM
EF msh cantik jelita
Moga dpt pasangan yg sesuai, caring & soleh
Quote Mary_jane 8-4-2021 10:23 PM
Suka tengok movie dia yang lama2, konsert rtm tu pun gigih layan. Me loike her.
Quote annadonna 8-4-2021 11:21 PM
Hoola replied at 8-4-2021 10:20 PM
Makcik pun dh lama mnajndo
Tktau la smpai bilo
Dh 2021 ni..semua crush tk bran

Makcik masih bergetah ke acik?
Quote makadek 8-4-2021 11:22 PM
Dia patut kawin dn dpt sorang lg anak ... Syg baka herlok
Quote Guli 8-4-2021 11:24 PM
Wow tinggi lampai EF ni
Quote Hoola 8-4-2021 11:30 PM
annadonna replied at 8-4-2021 11:21 PM
Makcik masih bergetah ke acik?


Bolehlah,nak....baya2 erra juga ;) ;p
Quote scrocth 9-4-2021 12:10 AM
Sultan2 dan tengku2 ni xminat ke nak jadikan erra bini? Erra ni mmg aura ratu dan permaisuri sgt kuat ya. Kalau ada kontroversi pn mmg cool jer. Sgt classy.
Quote green~tea 9-4-2021 12:25 AM
Orang tak berani nak dekat kot
Quote sugarlovebutter 9-4-2021 12:54 AM
Ape lagi cpt2 la cr
Quote Cece1234 9-4-2021 08:38 AM
scrocth replied at 9-4-2021 12:10 AM
Sultan2 dan tengku2 ni xminat ke nak jadikan erra bini? Erra ni mmg aura ratu dan permaisuri sgt kua ...

Mungkin ada yg nak tp erra yg tamau kot..
Quote Nurulmira 9-4-2021 09:59 AM
semoga bertemu jodoh ex pn dh 2 kali kawin kan.. mesti la EF teringin kahwin jgk

Lihat semua komen(19)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top