Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Lori Balak Terjunam Ke Dalam Tasik, Pemandu Hilang Dikhuatiri Lemas

23-4-2021 12:20 PM Komen: 5
GUA MUSANG: Seorang pemandu lori balak dikhuatiri lemas, selepas kenderaan sarat muatan dipandunya terjunam dan terbalik dalam tasik di Kilometer 47, Jalan Lojing-Gua Musang dekat Pos Blau, petang semalam.

Dalam kejadian jam 2 petang itu, mangsa berusia 30-an dalam perjalanan membawa kira-kira 50 batang balak ke pusat timbang balak di Kampung Kuala Betis.

Ketua Polis Daerah, Superintandan Sik Choon Foo, berkata kayu balak terbabit diangkut mangsa dari sebuah betau di tidak jauh dari lokasi kejadian.

Beliau berkata, treler terbabit hilang kawalan ketika melalui satu selekoh menurungi bukit, ketika dalam perjalanannya ke Kampung Kuala Betis.


Foto: Harian Metro
Katanya, akibat kejadian itu, kenderaannya terbabas ke sebelah kiri laluan sebelum terjunam dalam tasik bersama sebahagian muatan balak di atasnya.

"Bagaimanapun, setakat ini identiti mangsa belum diperoleh kerana gerakan mencarinya masih gagal menemuinya lelaki terbabit, "katanya kepada pemberita di lokasi kejadian, lewat petang semalam.

Choon Foo berkata, berdasarkan laporan rakan mangsa, kayu balak terbabit hendak dihantar ke kilang papan di Ipoh dan mangsa dikatakan pertama kali datang mengambil muatan di situ.

"Sebahagian kayu balak dari treler dipandu mangsa turut terjatuh di tepi tasik terbabit dipercayai akibat rantai pengikat yang putus," katanya.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Gua Musang, Mohd Arifuddin Akif Mohd Noor, berkata operasi mencari dan menyelamat disambung semula hari ini dengan bantuan pasukan skuba selepas ditangguhkan jam 6.30 petang semalam. -CARI

Sumber: Berita Harian

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 5
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote mrsamz 23-4-2021 02:03 PM
Pixie902 replied at 23-4-2021 01:17 PM
Takziah kpd keluarga.

Entah kenapa...kalau kematian semasa cari rezeki ni...sayu je fikirkan ahli ...

Kat gua musang chuolls..sapa je nak cek..jauh bebeno ke dalam tempatnya

Lain-lain Komen

Quote famri7 23-4-2021 12:24 PM
Rindunya jalan ni gi cameron.
Quote Straya 23-4-2021 01:14 PM
Rantai pengikat putus?Masih guna tali ikat untuk balak macam 30 tahun lepas adoi.Buat aniaya aje pemandu lori.Kakau ada kereta belakang lori habis kena hempap kayu balak jugak
Quote Pixie902 23-4-2021 01:17 PM
Takziah kpd keluarga.

Entah kenapa...kalau kematian semasa cari rezeki ni...sayu je fikirkan ahli keluarga yg ditinggalkan...

Tapi kalau muatan sampai 50 batang balak tu tak ke menempah maut?  
Sampai boleh terputus rantai pengikat.

Macamana kalau kejadian berlaku di jalanraya atau lebuhraya?  Dah tak pasal2 org lain
terlibat sama.

Harap pihak berwajib ambil berat unsur2 kecuaian mcm ni dan syarikat2 fikir juga
keselamatan pemandu.  Harap keluarga dpt pampasan dan insurans yg sewajarnya.
Quote kucingitam 23-4-2021 01:38 PM
abg jiman...huhu...seram dgn lori balak..
Quote mrsamz 23-4-2021 02:03 PM
Pixie902 replied at 23-4-2021 01:17 PM
Takziah kpd keluarga.

Entah kenapa...kalau kematian semasa cari rezeki ni...sayu je fikirkan ahli ...

Kat gua musang chuolls..sapa je nak cek..jauh bebeno ke dalam tempatnya

Lihat semua komen(5)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top