Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Baru Sebulan Lebih Pindah Sibu, Konstabel Mati Ditembak Rakan

7-5-2021 12:29 PM Komen: 203
Seorang konstabel polis lelaki yang ditemukan mati di sebuah rumah di Lorong Permai Timur 9, Taman Permai di sini semalam dipercayai tertembak oleh rakannya yang juga seorang anggota polis yang menyewa rumah berkenaan.

Ketua Polis Daerah Sibu ACP Stanley Jonathan Ringgit ketika dihubungi lewat malam tadi berkata anggota yang dikenali sebagai Norhalim Tumiran, 25, dijumpai dengan kesan tembakan di kepala selepas laporan mengenai kejadian itu diterima sekitar 7 malam.


Gambar hiasan

"Kami dimaklumkan seorang anggota polis ditemukan mati dengan kesan tembakan pada bahagian atas telinga kanan (kepala) dan masih terduduk di atas sofa di dalam rumah," katanya tanpa memberitahu butiran lanjut kejadian.

Menurutnya, si mati yang baru sebulan setengah berpindah tugas ke sini setelah menamatkan latihan asasnya sebagai anggota polis dikatakan datang ke rumah sewa berkenaan yang didiami dua rakan polisnya untuk bermain permainan komputer sebelum waktu berbuka puasa.

Mangsa yang tinggal di rumah transit di IPD Sibu mempunyai seorang isteri dan seorang anak berusia setahun.

Stanley yang sebelum itu turut meninjau tempat kejadian selepas menerima laporan insiden itu berkata mangsa bertugas di Unit Rondaan Bermotorsikal (URB) Jabatan Pencegahan Jenayah dan Keselamatan Komuniti (JPJKK) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sibu.

Menurutnya, laporan awal kejadian tersebut telah dihantar kepada Pesuruhjaya Polis Sarawak Datuk Aidi Ismail dan Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Sarawak SAC Lukas Aket.

Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.


Sumber: BERNAMA


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 203
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote haruslah 19-5-2021 02:55 PM
Mujur lg 2org tu x kena dakwa subahat

Lain-lain Komen

Quote allshares 7-5-2021 12:22 AM
Seram. Tertembak diri sendiri atau org tertbak?
Quote haruslah 7-5-2021 12:29 AM
allshares replied at 7-5-2021 12:22 AM
Seram. Tertembak diri sendiri atau org tertbak?

Mula2 baca tertembak sendri
Edisi baru: kwn polis dia tertembak
Teori netizen: kena siasat sbb kaw tu panas
Quote allshares 7-5-2021 12:34 AM
haruslah replied at 7-5-2021 12:29 AM
Mula2 baca tertembak sendri
Edisi baru: kwn polis dia tertembak
Teori netizen: kena siasat sbb k ...

Owh mcmtu pulak. Takpe tunggu netizen korek lagi. Takziah kpd keluarga simati
Quote LoveSungmin 7-5-2021 02:32 AM
kawan polis i kata memain pistol sampai tertembak.. kalau betul, harap lepas ni berhati2 la dengan pistol tu.. kalau nak bergurau sila guna pistol air.. da jadi macam ni, menangis tak berlagu la mak pak kat kampung..
Quote FanTasyCreaTioN 7-5-2021 02:40 AM
Edited by FanTasyCreaTioN at 7-5-2021 03:00 AM
allshares replied at 7-5-2021 12:22 AM
Seram. Tertembak diri sendiri atau org tertbak?

kawan serumah ... tertembak kata nya ...

*MAKLUMAN AWAL ANGGOTA TERTEMBAK RAKAN SERUMAH*

*FAKTA RINGKAS*

Pada 06.05.2021 jam lebih kurang 1920hrs, telah dimaklumkan oleh anggota bilik gerakan IPD Sibu 1 anggota URB dari JPJKK IPD Sibu telah terkena tembakan dialamat: *No.8A Lorong Permai Timur 9, Sibu, Sarawak*

*Butir-butir mangsa*:
Nama: Norhalim
Umur: 24 tahun.
Bangsa: Melayu

*Suspek*:
Nama:  xxx
Umur: 28 tahun.
Bangsa: Melayu

*Saksi*:
Nama: xxx
Umur: 21 tahun

*Team siasatan ke tempat kejadian*

Siasatan Awal
----------------------
1. Saspek dikatakan bergurau dengan mengacukan pistol ke arah Simati sebelum tertekan picu dan tertembak ke arah sebelah kanan kepala Simati.

2. Ketika kejadian, saksi sedang mencuci motorsikalnya di luar rumah manakala Simati sedang duduk bermain game di ruang tamu.

3. Saspek pula berada di dalam biliknya dan keluar ke ruang tamu sambil  bergurau mengacukan pistolnya kearah Simati sebelum tertembak Simati.

Simati, meninggal di tempat kejadian.

Perkembangan lanjut akan dimaklum kemudian.

Sekian, untuk makluman awal YDH Tuan.

T/kasih Tn.

Quote FanTasyCreaTioN 7-5-2021 02:46 AM
gurauan tak bertempat dan tak sepatut nya d buat gurauan walaupun pistol kosong ...

kesian ada anak kecik..

Al-Fatihah ..
moga d permudahkan semua urusan ...


Quote FanTasyCreaTioN 7-5-2021 02:47 AM

Quote FanTasyCreaTioN 7-5-2021 02:51 AM
SIBU: Seorang anggota polis berpangkat konstabel ditemui mati dengan kesan tembakan di kepala di rumah sewa rakannya di Lorong 9, Permai hari ini (6 Mei).
Ketua Polis Daerah Sibu ACP Stanley Jonathan Ringgit berkata anggota yang dikenali sebagai Norhalim Tumiran, 25, bertugas di Unit Ronda Bermotorsikal (URB) Jabatan Pencegahan Jenayah dan Keselamatan Komuniti (JPJKK) Ibu Pejabat Polis Daerah Sibu.

"Kami dimaklumkan seorang anggota polis ditemui mati dengan kesan tembakan di bahagian atas telinga kanan (kepala) dan masih terduduk di atas sofa dalam rumah," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Laporan mengenai kejadian diterima sekitar pukul 7:00 malam.

Menurutnya lagi, tempat kejadian merupakan rumah sewa lima rakannya, manakala dia tinggal di rumah transit di IPD Sibu.

Dia yang berasal dari Pahang baharu sahaja bekerja lebih kurang satu bulan setengah di sini.

"Sebelum kejadian, mangsa datang ke rumah sewa untuk bermain permainan komputer iaitu sebelum waktu berbuka puasa," jelas Stanley lagi.

Konstabel berkenaan mempunyai isteri dan seorang anak berusia setahun.

Tambah beliau kes masih dalam siasatan lanjut mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.
Utusan borneo

Quote fatinandreanna 7-5-2021 02:53 AM
Alfatihah kpd allahyarham dan takziah kpd kluarga mangsa.
Quote noor2 7-5-2021 03:19 AM
X percaya lah gurau...x kan sebodoh tu nk bergurau dgn pistol yg ada peluru....mesti gaduh...
Quote Perawankota 7-5-2021 04:02 AM
Innalillahhiwainnailaihirojiun..
Quote nipskacang 7-5-2021 04:38 AM
Baca report katenye housemate bergurau acu pistol skali tertembak eh. Kesian,  ade ank kecik lg tu haih.. Semoga mendapat keadilan sewajarnya lah...
Quote Suchi 7-5-2021 05:22 AM
FanTasyCreaTioN replied at 7-5-2021 02:40 AM
kawan serumah ... tertembak kata nya ...

*MAKLUMAN AWAL ANGGOTA TERTEMBAK RAKAN SERUMAH*

Semalam dah kecoh kat group sekolah sbb arwah ni org kg iols kenal dia gitu2 je tp kakak dia kenal sgt la sbb sebaya iols.

Mulanya iols igtkan dia meninggal sbb vaksin sbb gambar kat fb dia baru lepas vaksin beberapa hari lepas.
Pastu kawan ckp tertembak, ada gmbar konon pistol diletakkan kat tgn dia seolah2 dia tembak diri sendiri tp menda bkn boleh tipu sapa2 yg pegang pistol akan ade kesan peluru tu kan so tunggula hasil siasatan.

Arwah muda lagi baru je bulan 3 aritu masuk bertugas ke sibu lepas habis pulapol.
Bulan 3 tu kan ada masuk berita anggota polis baru abis pulapol just dapat jumpa famili kat klia ja pastu terus  kena melaporkan diri kat sibu
Sian gila lama tu terpisah anak bini belum sempat nak bawak sama2 tinggal kat sana.
Quote mclaren 7-5-2021 05:27 AM
Haishh kenapa senjata dibuat bahan guarauan?
Kalaupun kosong, jangan biasakan gurau dgn senjata. Ni kan pula ada peluru.
Quote Suchi 7-5-2021 05:35 AM
C&P komen kat fb

Begini ceritanya. Yg sy korek dr Team di MPV di lokasi. Sebab budak2 MPV ni setia dgn saya.  Sy pun x tanya dgn SIO/IO kes. Tak kacau.

Mereka ni tinggal menyewa bertiga di Permai. Mula2 MPV sampai, belum ada buka cerita.

Lepas KPD/TIM KPD & Team SIO sampai, di gasak2, last2 seorang lagi rakannya pun buka cerita.

Saksi ni nampak saspek main2 acu pistol dgn si Mati. Mungkin bergurau. Sekali acu2, tiba pistol meletup.

Si saspek ni pun mungkin ada tingok cerita GERAK KHAS atau cerita Polis Hong Kong, jd saspek kasi lap pistol tu & letakkan di tangan Si Mati bg mencipta satu Situasi YG Si Mati Tertembak Kepala Sendiri.

Nasib baik lah, rakannya seorang iaitu saksi dibuka kan HATI oleh TUHAN agar buka cerita yg sebenar.
Quote mamarock 7-5-2021 05:37 AM
noor2 replied at 7-5-2021 03:19 AM
X percaya lah gurau...x kan sebodoh tu nk bergurau dgn pistol yg ada peluru....mesti gaduh...

mama pun tak cayalah @noor2


Tak kan tak de hujan tak de ribut keluar bilik tiba-tiba acu pistol kat kepala kawan kan?
Quote vespa_oren 7-5-2021 05:59 AM
polis baru posting agaknya teruja pegang pistol, umur dh 28 tapi masih mcm budak2
Quote haruslah 7-5-2021 06:12 AM
Org tua2 slalu kata
Senjata jgn dibuat gurau2
Nanti makan diri

X sempat lg bbuka
Magrib2 main gurau2
Kalau betul lah gurau
Quote noor2 7-5-2021 07:05 AM
mamarock replied at 7-5-2021 05:37 AM
mama pun tak cayalah @noor2



Betul mama...bulan posa ni setan adalah diri kita...bulan ni ramai orang lapar ..bila lapar cepat marah...bila marah semua keluar...x caya tengok nitizen menghentam artis kat medsosial mcm mana...hehe..

Balik kes ni...noor yakin x denya mereka gurau acu pistol...ni kes gaduh...lama terpendam ni dah satu rumah kan...

Lihat semua komen(203)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top