Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini

"Saya Artis Yang Baca Komen" - Ali Puteh Buru Semua Yang Cuba Tabur Fitnah

14-9-2021 01:22 PM|Oleh: LilRose| Komen: 47

Sejak konflik dengan balu abangnya, Abam Bocey, namanya dipandang hina di mata masyarakat.

Ada saja tuduhan atau fitnah dilemparkan terhadapnya terutama berhubung soal harta arwah abangnya. Lebih parah, dia juga difitnah makan harta anak yatim.


Kredit foto: IG

Tohmahan demi tohmahan, dah macam 'watak antagonis' melihat situasi Ali Puteh sekarang.

"Tak sangka ramai fikir begitu walhal saya tak pernah pun buat seperti yang dituduh. Baru-baru ini, bila saya muat naik gambar di kebun durian, orang kata saya seronok guna duit arwah abang, di mana logiknya itu? Mereka yang cakap itu ada bukti tak? Saya pelik dengan netizen sekarang, terlalu mudah menulis ikut rasa dalam media sosial dan gemar mencari masalah.

"Mana mereka tahu saya guna duit arwah? Saya tak tipu, memang saya cari individu yang lemparkan fitnah itu. Saya berjaya dapat nombor telefonnya dan apabila dihubungi , tiba-tiba dia kata nombor telefon itu untuk urusan bisnes dan milik saudaranya. Bila saya tekankan untuk berjumpa, seolah berdalih. 

"Saya tak minta banyak, cuma nak minta orang yang lempar fitnah sebegini sertakan bukti, kalau betul apa yang mereka tuduh itulah. Disebabkan saya tahu diri tak bersalah, maka tiada masalah bersemuka dengan orang macam ini," katanya kepada Utusan.



Kredit foto: IG

Dia juga memberi bayangan bahawa dia menyesal menawarkan diri untuk mengambil alih urusan pembahagian harta peninggalan arwah.

"Kalaulah saya tahu akan jadi macam ini, saya tak akan menawarkan diri untuk uruskan hal ini. Tapi Allah SWT lebih tahu. Macam saya katakan, biarlah kebenaran terungkai dengan sendirinya," ujarnya.

Tegas Ali, biarpun pelawak sering menghiburkan orang ramai, namun mereka juga ada perasaan jika dirinya diperkotak-katikkan hingga keluarga terkena tempiasnya.


Kredit foto: IG

"Maaf, saya artis yang baca komen dan akan cari setiap orang yang cuba mencipta masalah dengan saya. Jadi jangan cuba-cuba tabur fitnah tak berasas," tegasnya.

Takkanlah Ali tak boleh marah langsung kalau dah macam-macam penghinaan dilemparkan kepadanya dan keluarga kan? - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
1
0
0
Komen: 47
Komen

Previous : Amira Othman Suka Suara Jantan, Teringin Mendekati Jejaka Bergelar 'Datuk'

Next       : Graf Macam Taraf Oxford, Normala Minta KKM Sedia Laporan Mudah Difahami

Komen Terbaru

Quote Adrif 16-9-2021 05:40 PM
musim petai ke sekarang ni

Lain-lain Komen

Quote trexxxxxi 14-9-2021 01:44 PM
Hak alahhhhh
Alisusun neh mesti tak baca porum khuens

Kalau idak habihlah semua dia nak saman

Quote lifeline 14-9-2021 01:46 PM
hidup kau mesti tak tenang kan
Quote Kurex 14-9-2021 01:47 PM
Keraknya leherrrrr.. mesti berbau hamis
Quote matchstick 14-9-2021 01:57 PM
Sedap nmpk petai tu
Quote hotmak 14-9-2021 02:04 PM
artis baca komen nak juga mengaku diri artis
Quote LadyCarefree 14-9-2021 02:09 PM
Macam budak2 ke main ajak jumpa? Pastu nak buat apa?

Dia pon macam lupa apa dia buat dan cakap dulu. Now potray dia suci konon tak hadap duit.
Quote laksmanabentan 14-9-2021 02:09 PM
Kurex replied at 14-9-2021 01:47 PM
Keraknya leherrrrr.. mesti berbau hamis

kepam dengan hamis tu sama tak uollssss???
Quote Cece1234 14-9-2021 02:12 PM
matchstick replied at 14-9-2021 01:57 PM
Sedap nmpk petai tu

Terus rasa nak cari udang ngan petai..pastu wat sambal udang petai..sedapnyaaaa..
Quote QueenCaramel 14-9-2021 02:14 PM
Menyesal nk uruskan? Mende laa..kalo elok2 bincang dgn kak ipar tu..xde la jd kebencian org ali oi..tehtap la org lain yg salah ye dak…akal singkat gini ler..
Quote awex^returns 14-9-2021 02:24 PM
masa abang ko hidup pon, aku tak pernah suka ko
lepas dia takder pon aku tetap tak suka ko
ko cuba pakai serban ke jubah ke tetap nampak hati ko busuk
lepas ko buat perangai kat bini dan anak abang ko
betul lah instict aku masa tengok muka ko ni

eh boleh jalan daaaaaa
Quote midori_katana 14-9-2021 02:49 PM
gigih sangat baca komen yg beribu lemon tu.. iols yg tak artis ni pun jarang baca komen..
Quote monreyes 14-9-2021 02:54 PM
xde sapa lantik kau urus pun...
wife dia hidup bernyawa lagi...
Quote OyaTonggek 14-9-2021 02:55 PM
Maii sini baca komen lam porem ni bang ali…
Quote Kurex 14-9-2021 02:55 PM
laksmanabentan replied at 14-9-2021 02:09 PM
kepam dengan hamis tu sama tak uollssss???

Kepam baru baju tak basuh.. contohnya jubah tabligh yg tak basuh tu.. hamis / hanyir bau peluh dekat pelipat badan yang tak dicucim. Dua2 ni tetap busuk
Quote JohnyEnglish 14-9-2021 02:59 PM
Bila nak join tabligh??
Quote missyL 14-9-2021 03:26 PM
Menyampah btl ngn ayat carik kt akhirat.
Nti kt sane tu dah xsempat nk pk pasal komen Instagram.
Masing2 sibok hadap masing2 punye hal.
Quote missHaidiD 14-9-2021 03:43 PM
Baik pasni ko jgn masuk mlm lg. Confirm takde sapa nk undi ko. Ko dgn ass ass takde beza. Keja nk cari musuh je
Quote laksmanabentan 14-9-2021 04:06 PM
Kurex replied at 14-9-2021 02:55 PM
Kepam baru baju tak basuh.. contohnya jubah tabligh yg tak basuh tu.. hamis / hanyir bau peluh dek ...

bau hamis/hanyir dari peluh.. peluh yang mengalir dari lemak2 yang berlipat...
ditambah dengan tu berdaki pulakkk...
dikepit dan diperam pulak 4-5 jammm
sekali angkat tangan.... pitam bau ketiakk.....

Quote Catpaw 14-9-2021 04:32 PM
Buang masa ja ko baca... baik ko buat benda lagi berfaedah. ko baca pun defensif je.

Lihat semua komen(47)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top